Ajatuksia...


Hei vaan! 

En tiedä mistä mulle tuli yhtäkkiä innostus kirjoittaa ajatuksia tänne. Varoittelen jo valmiiksi,että tämä postaus tulee olemaan varmaan hirveän sekava ja itseään toistava. Eikä tällä kirjoituksella mitään suurta merkitystä ole,mutta kunhan nyt yritän :'D 

Mikä sitten piinaa jos haluan päästää ajatuksia ulos cossi blogin puolella?
 Olen viime aikoina huomannut miten minulla ei ehkä ole sitä ihan samanlaista innostusta cossien tekoon mitä joskus silloin aikoinaan oli kun aloittelin tätä harrastusta. En nyt sanoisi että olisin jotenkin tympääntynyt tähän harrastukseen,ei. Pikemminkin olen ehkä paljon enemmän itsekriittisempi pukujeni suhteen ja välillä huomaan etten loppupelissä välttämättä olekkaan niin tyytyväinen pukuun minkä olen saanut tehtyä. 

Itse kriittisyys voi olla hyvä,että huonokin asia ja minun kohdalla se on ehkä sitä negatiivista. Tuomitsen heti kaiken melkein mitä olen tehnyt vaikkei tekemäni asia cossia varten välttämättä olisikaan mikään ruma. Ja välillä minulle tulee semmoinen "ihan sama" olo kun jokin asia ei sittenkään onnistu niinkuin haluan. Olen myös huomannut et päässäni alan heti vertaa itseäni muihin,että miten olen "huonompi" kuin muut. Vaikkei minulla ole mitään syytä verrata itseäni muihin,koska jokainen henkilö on omanlaisensa ja tekee asiat erilailla ja töiden jälki on erillaista. 

Olen jo kuitenkin monta vuotta harrastanut cossaamista,mutta tuntuu etten ole kehittynyt oikein missään. Kun katselen kuvia pari vuotta vanhoista cosseista ja sitten mietin viimeisimpiä cossejani. Vai enkö vain itse huomaa omaa kehitystäni vaan katson niillä tuomitsevilla "itse kriittisyys laseilla". Reheellisesti sanottuna minua hieman pelottaa kirjoittaa tästä asiasta, koska tuntuu että kaikki heti tuomitsisi miten ajattelen. 


Asiasta toiseen....
Tällä hetkellä olen tekemässä vain 2 uutta pukua. Toinen on pienempi töinen ja toisessa puvussa on vähän enemmän työtä ja miettimistä. Onneksi olen päätynyt tähän ratkaisuun, niin pystyn rauhassa keskittymään tuohon suuri töisempää pukuun. Toivon vain,että saisin nämä puvut tehtyä Frostiin. Sillä tuntuu etten välillä oikein löydä aikaa cosseille töiden takia. Olen huomannut ettei vapaillakaan välttämättä innosta yhtään alkaa tekemään mitään cosseihin liittyvää. 

Mutta ehkä minulla jokin innostus tässä vielä tulee toivon mukaan ja ehkä saan ajatukseni tämän harrastuksen kanssa taas positiiviseksi ja samanlaiseksi,kun silloin alku aikoina. Kun ei tarvinnut välittää siitä oliko hyvä vaiko ei. Vaan osasi pitää hauskaa rakkaan harrastuksen kanssa. 
Kiitos kun jaksoitte lukea ulinoitani...vaikka hieman kuumottelin kirjoittaa tänne mitään. 
Ehkä seuraavalla kerralla kirjoittelen vähän jotain positiivisempaa tai jotain wip kuvia cosseista mitä olen tekemässä. 

~ Sparklerin 


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Oma cosplay harrastus, missä sen näen nyt?

Nekocon 2023 ~ kesä reissu tyttöjen kanssa

Desucon 2023 ~ hellettä pukkaa