Nekocon 2022 ~ Kesäinen reissu Kuopioon!

Hei vaan!
Tässä heti hienosti Desucon postauksen jälkeen raapustelen tätä Nekocon blogi postausta.

Nekocon oli tosiaan 9.-10.7.2022 Kuopion musiikkikeskusksella. Itse en ole koskaan käynnyt Nekoconissa, mutta kertahan se ensimmäinenkin. Olin osallistunut nekoconissa cosplaykilpailuun joten tämä oli yksi syy Kuopion reissuuni.

Perjantaina tuli pakkailtua kamat reissuut ja hyvin värikkäät cossit/vaatteet mukana

Perjantaina olin päässyt onneksi aikasin töistä, mutta itsellä työviikko oli ollut hyvin rankka ja pientä univelkaa saattoi olla näkyvissä. Töiden jälkeen tuli nukuttua pienet päikkärit ennen kun aloin pakkailemaan tavaroita reissua varten. Lähdinkin ennen klo 19 ajelemaan Lahtea kohti ja ottamaan Tuiskun kyyntiin juna-asemalta.

Lähdimme perjantaina illalla ajelemaan Tuiskun kanssa Kuopioon.
 Itseä hieman jänskätti ajaa Kuopioon,kun ei ollut ennen tullut autolla sinne päin ajettua. Yöllinen ajo matka meni oikein hyvin ja liikennettä oli loppu pelissä tosi vähän. Hieman ehkä alkoi molemmilla väsymys näkymään matkan loppu vaiheessa. 23 aikoihin pääsimmekin hotellillemme missä majoituimme Tuiskun kanssa viikonloppuna.

Lauantai aamu...

Lauantai aamulla heräilimme joskus 7 aikaa, mutta tajusimme sitten että hotellin aamupala alkoi vasta 8 aikoihin...olisimme siis saanut nukkua vähän pidempää. Tuisku oli kuitenkin herännyt ennen minua ja olikin jo meikkailemassa itseään.
Olo saattoi olla hieman rapsakka lauantai aamuna.
Lähdimme aamupalalle, itse yritin saada jotain ruokaa alas. Itse kun olen todella huono aamuisin syömään mitään ja muutenkin oli pientä coni/kisa jännitystä havaittavissa joten ruokahalua ei paljoa ollut.

Aamupalat syötyä menimme valmistautumaan lähtöön. Tuisku joutui hieman aikasemmin lähteä, koska hän oli mukana Andromeda:n tanssi esityksessä. Itse jäin meikkailemaan ja katsoin kisa cossin kamat valmiiksi erilliseen kassiin. Vähän ennen klo 10 lähdin kävelemään coni paikalle.
Päästyäni coni paikalle ja ilmoitettuani itseni kisavastaavalle piti lähteä nopeasti laittamaan kisa cossia päälle. Koska itsellä oli 11 aikaan tuomarointi ja olin päässyt vasta joskus puolen aikoihin paikan päälle.

Saatuani cossin päälle menin venailemaan tuomarointiani & kuvailua. Tuomarointi meni mielestäni ihan hyvin vaikkakin saatoin olla hieman sumussa koko tuomaroinnin ajan ja tuntui ettei ajatukset ehkä kulkeneet niin hyvin kun olisi voinnut. Hieman ehkä jäi semmoinen olo etten osannut tarpeeksi kertoa cossista/teko vaiheista. Mitä ehkä pitäisi enemmän enemmän harjoitella, mutta noh sille ei voinut mitään.

Bäkkäri selfie

Tuomaroinnin jälkeen menin sitten venailemaan, että pääsisin kuvattavaksi. Kuvausten jälkeen juttelin juontajalle ja sitten olikin aikaa venailla. Kävin hieman pyörimässä coni paikalla ja törmäsin muutamaan ystäväänkin ja tuli heidän kanssa nopeasti rupateltua.

Lauantai päiväni meni aikalailla bäkkärillä oleilussa ja ihanille kanssa kisaajille & cossi mammoille jutellessa.

Kun kisa jännitys iskee...

Pian meillä olikin sitten lavan esittely ja kerrottiin miten lavalle meno yms. menee. Mielestäni kisat meni oikein hyvin vaikkei nyt sijoitusta tullutkaan. Olen kuitenkin itsestäni todella ylpeä, että sain Murasakin puvun tehtyä kisoihin ja puvun teko oli omalla tavallaan itselleni "taidon näyte". Tiedostin itse kyllä omat virheeni puvun kanssa ja olin asian kanssa ihan fine.

Mom & Son
Yumi oli vain niin söpö,itken ;u;

Lava kuva kisoista ja kuva muista kokeneet kategorian kisaajista!

Kuvat ottanut: Mira Ojamo

Kisojen jälkeen halusin vain päästä pois cossista, koska soijaa pukkasi ja peruukki alkoi painamaan siihen malliin. Vietimme vielä hetken aikaa Tuiskun kanssa coni paikalla ennen kun lähdimme kävelemään takaisin hotellille.
Mietimme hetken lähtisimmekö syömään johonkin, mutta päädyimme ostamaan salaatit läheisestä ruokakaupasta. Hotellilla syödessä ja koomailessa itkimme kuinka hyvälle salaatti maistui.

juhlallinen illallinen

Olimme molemmat hyvin väsyneitä coni päivän jälkeen ja lahnasimme vain hotellilla ja menimmekin loppu pelissä hyvin aikaisin nukkumaan.

Sunnuntai aamu tulla tupsahti ja olimme ihmeen hyvin saanut nukuttua. Heräiltyämme lähdimme taas aamupalalle. Molemmat olimme vielä hyvin unen pöpperössä ja hyvä ettei molemmat nukahdettu ruokapöydän äärellä. Aamupalan jälkeen oli aika pakkailla ja laittautua. Tuiskulla ei ollut mitään cossia sunnuntaille, mutta itse olin ottanut lolita mekon mukaan ja laitoin sen päälle. Vaikkakin aluksi hieman mietin et jaksaako mekkoa laittaa, mutta päädyin kuitenkin pukemaan mekon päälle.

hello

Saimme auton onneksi hyvin parkkiin ja menimme kiertelemään coni paikkaa. Kävimme katsomassa amv kisat mitkä osoittautui hieman tylsiksi. Myöhemmin kävimme myös kuuntelemassa Nancyn ohjelman mikä oikein mukava.

ohjelman odoittelua!

Hengailimme vielä hetken coni paikalla ja mietimme jaksammeko mennä katsomaan cossi kilpailuja vaiko ei. Päätimme jättää kisat välistä ja lähdimme ajelemaan joskus klo 14 jälkeen kotia päin. Ajo matkaa kun kuitenkin oli melkein se 4 tuntia. Ajo matka kotiin meni oikein hyvin, vein taas Tuiskun Lahden juna-asemalle ja sanoimme moikat toisillemme.

Nekocon reissu oli oikein mukava ja matka seura ihanin! En varmaan olisi mennyt Nekoconiin jos en olisi ollut kisaamassa sielä. Itselle coni ehkä on hieman "pieni" ja tuntui etten ehkä välttämättä ole conin ns. kohdeyleisöä. Jos nyt niin voi sanoa. Välillä tuli "olenko liian vanha" olo conissa olessa :'D
Mutta ehkä sitä voisi kisaamaan taas mennä jos innostusta löytyy.
Kiitos vielä ihanalle cosplayvastaavalle Teklalle hienosti hoidetusta järjestelystä ja myös ihanille cossimammoille jotka piti huolta! Myös onnittelut kaikille kisa voittajille ja kiitos muille kanssa kisaajille olitte ihania!

parhaat ostokset taidekujalta!

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Oma cosplay harrastus, missä sen näen nyt?