~ Cossi vuosi mallia 2022 ~

 

Viime vuonna ei tullut tehtyä tämmöistä vuosi katsaus postausta. Ajatuksena kyllä oli mutta se jostain syystä vain jäin. Mutta jospa tänä vuonna yrittäisi jonkin pienen postauksen tehdä. 

Vuosi 2022 ei ole vielä loppu, mutta itselle se on cossien osalta tavallaan. Tietysti tässä on tullut tehtyä frostiin cosseja, mutta tuskin enään tämän vuoden puolella tulen tekemään mitään uutta joten sitä voikin katsella tulevaa siinä mielessä. 

Kulunut vuosi oli omalla tavallaan itselleni ylä ja alamäkiä. Mikä sitten myös vaikutti omien cossien tekemiseen. Vaikkakin vuosi 2022 ollut vähän kurja osittain yksi iloinen asia oli kuitenkin se että coneja alettiin taas järjestelemään ja sitä oli todellakin odotettu! 

Tänä vuonna tuli käytyä 3 conissa mikä on itselle aika perus määrä mitä vuodessa tulee käytyä. Desuconit on aina ollut itselle lemppari coneja ja kesä desusta jäi kyllä hyvä fiilis ja oli mukava myös majoittaa kavereita pitkästä aikaa! 

Desun jälkeen olikin Nekocon reissu kuopioon Tuiskun kanssa. Nekocon oli itselle enemmän "mennään kisaamaan" coni. Mutta oli myös mukava käydä kyseisessä conissa ensimmäistä kertaa. Ja ehkä ensivuonnakin voisi mennä jos ei ole mitään muita menoja siihen aikaan. 

Vuoden viimeinen coni itselle oli Tracon josta sainkin viimein kirjoitettua myös blogi postauksen. Tracon on ollut itselle myös mieluinen coni, mutta tänä vuonna jäi hieman meh fiilis conista. 


Vuoden 2022 cossit 


Mitähän cosseja sitä sitten tuli tehtyä? 

Olen jo joistain cosseista puhunut instassa/facessa moneen otteeseen, mutta miksipä nyt ei vielä täälläkin. 

Kesä desuun tuli tehtyä 3 uutta pukua: Kaguya, Yor & Sei.  
Tuttuun tapaan mulla aina suunnitelmat tuntuu muuttuvan ennen conia ja kesä desun kanssa kävi vähän samalla tavalla. Sei oli aikalailla ainoa puku minkä olin lyönnyt lukkoon. Myöhemmin päätin myös tehdä Yor & Kaguya puvut, koska nuo kaksi oli aika helpot tehdä lyhyessä ajassa. Kaikki 3 pukua oli mukavia päällä ja tykkäsin kaikista kolmesta ja haluaisin kyllä pistää kyseiset cossit uudelleen coniin. Mutta sen nyt näkee miten tuon kanssa sitten käy. 

Kesä desun cossien ohella tein myös Nekoconin kisoja varten kisa pukua. Alun perin minun piti tehdä Genshin Impactin Ayakan puku kisoihin, mutta itselle tuli ongelmaksi löytää sopivaa kangasta ja kankaiden värjäyksestäkään ei tullut mitään. Onneksi kuitenkin sain vaihdettua kisa pukuni Murasaki Shikibun ja olen kyllä iloinen siitä. Murasakin puku on ollut pitkään minulla mietinnässä ja mietin et pystyisinkö toteuttamaan sen. Päätin kuitenkin ottaa asun haasteeksi ja sain kun sainkin puvun tehtyä. Omalla tavallaan Murasakin asu oli itselle taidon näyte. Tietenkään puku ei ole täydellinen, mutta omia taitoja katsoen olen hyvin tyytyväinen pukuun! 

Traconiin minulla oli myös aluksi ihan eri suunnitelmat mitä ne loppu pelissä sitten oli. Kuitenkin proseka ryhmä Tuiskun & Soinnun kanssa oli jo päätetty aikoja sitten. Jos en väärin muista meidän piti alunperin tehdä kyseiset puvut kesä desuun, mutta meillä kaikilla vähän aikataulut cossien kanssa ei osunut ihan yhteen. Joten päätimme siirtää nuo Traconiin. Pidimme myös kesällä pientä cossi pajailua mikä oli todella hauskaa, mutta viikonlopun aikan olin tullut kipeäksi ja cossi pajailu jäi hieman lyhyeen ja tytöt joutuivat lähtemään aikasemmin kotiin ;;;;

Olin todella iloinen siitä, että saimme viimein tehtyä monien vuosien jälkeen cossi ryhmän! Ja kaipasin todella heidän kanssa cossailua. Toivottavasti saisimme tulevana vuonna tehtyä lisää ryhmä cosseja yhdessä. 

Syksyllä tuli myös shoottailtua Yor:ia uudestaan ja olimme myös suunnitelleet halloween shoottia Madun kanssa. Olin hyvin innoissani, et viimein pääsisin shoottailemaan Shuten Doujin jiangshis versiota. Shootin kuvissa ei ollut mitään vikaa, mutta jotenkin en tykännyt siitä miltä näytin. En tiedä tekikö hieman huonosti tehty meikki tuon fiiliksen vai enkö vain nähnyt, että sopisin kyseiseen hahmoon ollenkaan. Ehkä joskus uskallan jotain kuvia julkaista johonkin, mutta se voi ottaa vielä aikaa itselleni. 


cossi ideoita 2023?


Ensivuodelle minulla ei hirveästi ole mitään varmoja suunnitelmia. Tällä hetkellä Desucon frostbite:n olen tekemässä Rapi cossia Nikke godness of victory pelistä. Ja olin myös tilannut pari cossia, mutta muuten minulla ei oikeastaan ole mitään varmoja suunnitelmia. Paljon olisi ideoita mitä voisi tehdä, mutta sen sitten näkee miten aikaa/rahaa ja motivaatiota yleensäkkin on. 
Ideoita on tietty hyvä olla!


Mitä tavoitteita minulla olisi ensvuodelle?

En yleensä mieti minkäänlaisia tavoitteita, mutta cossi mielessä tässä olisi muutama

- Yrittäisin saada valmiiksi aloitettuja pukuja
- Osallistuisin cossi kisoihin?
- Järjestäisi enemmän teema photoshootteja
- Pari/ryhmä cosseja enemmän
- Pitäisin hauskaa enkä stressaisi liikaa!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Oma cosplay harrastus, missä sen näen nyt?

Nekocon 2023 ~ kesä reissu tyttöjen kanssa

Desucon Frostbite 2024 ~ Kun väsymys iskee