Miekkapoikia ja tuo yksi nättipoika


Heippa hei! 

Tässä tulisi tuo viime postauksessa luvattu wip postaus. Yritin hieman jotain kuvia räpsiä ja osa onkin otettu tuolta face sivultani myös. Jotenka jos aloittaisin ensin vaikka hieman Benion cossiin tehdyistä jutuista. 

Benion puvusta olen joskus tänne postannutkin jonkinlaisen kuvan. Olin joskus aloitellut proppien tekoa tähän pukuun ja se oli sitten jäänyt kesken hetkeksi,mutta sitten tuossa marraskuussa sitten jatkoin taas noiden tekoa. Olin ostanut kaksi semmosta keskikokoista metalliympyrää askartelukaupasta ja siihen sitten päälle tuota uretaanivaahtoa. Puupahvista ja softiksesta leikkelin nuo muut osat tuohon. Olen ajatellut päällystää tuon viellä sanomalehti liisteri menetelmällä, sitten osien kiinnitys ja maalaus niin proppi olisi kokonaan valmis. 




 Myös samaan pukuun pääsin ensimmäistä kertaa kokeilemaan siipien tekoa. Ensin kokeilin paperille erilaisia siiven malleja että millaiset sitten lähtisin tekemään. Kun olin sopivan mallin piirtänyt leikkasin paksusta softiksesta paloja ja laitoin leikattujen palojen väliin paksua alumiinilankaa mitä saa askartelu kaupoista. Olin ostanut semmoisia vähän hötösiä sekä isoja punaisia höyheniä. Ensin liimailin noita ns. hötö höyheniä ja sitten aloin asettelemaan noita parempia höyheniä siihen päälle. Sitten vielä lopuksi pistelin noita vähän huonompia höyheniä siiven yläreunaan. Siipien kiinnitys systeemin kanssa on vielä pikkuisen pohtimista,mutta olen jonkinlaista viritelmää jo keksinyt,kuten kuvassa näkyy tuota ihon väristä kangasta. Loppu tulokseen olen todella tyytyväinen. Tulen varmasti myöhemmin tekemään postauksen missä sitten cossi näkyy kokonaisuudessaan. 




Sitten niihin miekkapoikiin! Olen ollut tekemässä 4 eri pukuun vähän kaikkea. Mitsutada ja Imanotsurugin olen laittamassa desucon frostbiteen,joten niiden pukuja olen eniten tässä tehnyt. Gokotaita en laitakkaan yukiconiin,mutta teen sen kuitenkin tässä kevään aikana,kun kankaatkin siihen on hankittu. Jirotachi olen kanssa pikku hiljaa aloitellut + hankkinut myös kankaat häneen. Jirouta olisi tarkoitus cossia Cosvisionissa ja ajattelin että senkin puvun aloittaisi hyvissä ajoin ~ 

Ensin vaikka nuo Gokotain ja Jiroun cosseihin tehdyt jutut. Vielä en ole paljoa heidän pukuihin tehnyt,mutta jotain pientä kuitenkin. Gokotain käsi/polvi armorit olen tehnyt softiksesta. 
Hius koristeet Jiroulle olen tehnyt puupahvista ja siihen päälle liimannut softista ja sitten maalannut. Pienimmästä koristeesta puuttuu tuo naru juttu mihin tulee tuo ihmeen pikku härpäke minkä olen tehnyt. Tuollaisia samanlaisia tulee pukuun muutenkin,mutta en ole vielä kerennyt tekemään loppuja. Olin ostanut askartelu kaupasta jotain kultaista narua ja letittänyt niitä ja liimannut sitten tuohon muotoon. Pidin todella paljon noiden kukkien tekemisestä vaikkeivat nyt kovin hääppöiset ole,mutta onnistuivat kivasti ~ 



Mitsutadan ja Imanon armorit olen tehnyt tuttuun tapaan softiksesta. Myös imanon hatun tein softiksesta. Molempien pukuje tekeminen on ollut ihan mukavaa puuhaa,mutta välillä on ollut pientä hampaiden kiristelyä. Pääsin myös ensimmäistä kertaa tekemään noita miekkoja. Imanon miekka on onnistunut ihan kivasti,mutta mitsutadan miekan kanssa on ollut pieniä ongelmia,mutta hyvä kai siitäkin tulee. Maalaus hetkissä selkä on kiittänyt paljon :'D 
Molemmissa puvuissa on kyllä vielä tekemistä ja pitäisi käydä ostaa jotain materiaaleja vielä,mutta enköhän minä nuo frostiin saa tehtyä! 












Seuraava postaus on varmaankin sitten con päivistys.
Mutta oikein hyvää uutta vuotta kaikille!! \ ( ^ o ^ ) /

Kommentit

  1. Onpa miekkapojissa paljon yksityiskohtia ja pientä näpertämistä, mutta hyvältä näyttää. Tykkään paljon noista kukista ja housujen kasvikuvioinnista :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ~
      Juu niissä on mukavasti yksityiskohtia, mutta tuolaista pientä näpertämistä on kyllä kiva tehdä.
      Ah nuo kasvikuvioinnit on tuon takin vuoressa :D

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Oma cosplay harrastus, missä sen näen nyt?

Nekocon 2023 ~ kesä reissu tyttöjen kanssa

Desucon Frostbite 2024 ~ Kun väsymys iskee