Tracon 2019 - ai menikö se jo ohi?

Pitkästä aikaa täällä blogin puolella taas! Desuconin blogi kirjoitukset jäi nyt väliin vaikkakin tarkoitus oli siitäkin jotain kirjoittaa,mutta ajattelin et enään ei ehkä siitä kannate mitään kirjoittaa kun siitäkin on kulunut jo niin pitkä aika. Mutta Traconin blogi postauksen sentään muistin kirjoittaa!

Tosiaan Tracon 2019 oli viime viikonloppuna. Minun ja kaverini Ninan matka alkoi jo perjantaina hyvin hilpeästi aamuvuorojen jälkeen. Olimme päättäneet tänä vuonna mennä jo perjantaina, koska ajattelimme ettei lauantaina tarvitsisi niin aikasin lähtee ajelemaan. Tuntui hieman hassulta ajella jo perjantaina tamperetta kohti,kun yleensä tottunut siihen et vasta lauantaina lähtisi coniin. Tuttuun tapaan majoituimme hotelli tornissa mitä on nyt tämän parin vuoden aikana sielä majoituttu traconin aikaan. Perjantai päivä meni oikein mukavasti ajellessa. Saavuttuamme hotellille ja päästyämme huoneeseen asti pohdimme mitä tekisimme loppu iltana. Olimme varaneet hotellin ravintolaan pöydän,mutta meillä oli ennen ruokailua kuitenki pari tuntia vielä aikaa.

Päätimme hakea Ninalle rannekkeen ja minulle ohjelmanpito badgen. Pyöriskelimme hetken tampere-talon pihalla ja kävimme myös pyörimässä tullintorilla. Huomasimme,et meil oli kuitenkin vielä hyvin aikaa ennen ruokailua ja päätimme mennä lahnaamaan hotelli huoneelle. Päädyimme loppu pelissä pelaamaan Azur lanea ja puhumaan niitä näitä. Kello 20 jälkeen lähdimmekin syömään ja sielähän meni jonkin aikaa. Ruoka oli todella hyvää tosin itselleni ehkä hieman iso annos ja surukseni jouduin jättämään ruokaa lautaselle. Ruokailun jälkeen menimmekin sitten nukkumaan koska kello alkoi jo olla aika paljon.

Lauantai päivä koitti ja hotelli aamiainen kutsui meitä,tosin hieman unen pöpperöisinä. Naureskelimme aamiaisella,et miten hassulta tuntuu syödä jo lauantaina kyseistä aamiaista,kun tottunut syömään vasta sunnuntaisin traconin aikaan. Mutta mukava vaihtelu tämä. Syötyämme raahauduimme takaisin huoneeseemme. Aloin silittää cossiani ja lisäsin muutaman nepparin takkiin. Manasin hieman huoneemme silityslautaa/rautaa. Silityslauta keikkui kokoajan ja silitysrauta valutti vettä cossille,noh vettä se vain. Lauantaina cossasin Tanjiroa Kimetsu no yaibasta. Olin hyvin innoissani Tanjiron cossista,koska sitä tehdessä minulla oli jäänyt niin hyvä fiilis. Alunperin minun piti cossia Nezukoa traconin lauantaina,mutta jotenkin ennen coniin lähtöä minulle iski epävarmuus kyseisestä cossista. En ollut ihan 100% tyytyväinen Nezukon cossiin ja ajattelin,et Tanjiro cossini olisi melkein valmis ja pystyisin varmasti ottamaan sen mukaan traconiin.

Meikkauksen ja cossin laiton jälkeen olo oli vain "voisinko sittenkin jäädä hotellille?". Koska jännitin ihan hirveästi ohjelmaani minkä pidin traconissa. Olin tosiaan hakenut ohjelman pitäjäksi traconiin,mikä oli samalla hauskaa mutta hirveää. Koska olen kauhea esiintymis jännittäjä ja tietysti se kostautui tälläkin kertaa. Jälkikäteen tuntui, että traconin lauantai päivä meni hyvin nopeasti,mutta hyvin semmosessa "kooma" fiiliksessä. Alku päivä meni aikalailla conipaikkaa kierellessä ja kavereita etsiessä. Oma ohjelmani alkoi joskus klo 15 aikoihin joten minulla oli ennen sitä hyvin aikaa kierellä coni paikalla. Tosin myyntipöydät yms jäi vasta sunnuntai päivälle,koska ajattelin et Tanjiro cossin laatikkoreppuasia olisi ihmisten tiellä.

NOH,ohjelmani pito läheni ja olin kauheassa jännitys tilassa. Jälkikäteen en muista ohjelman pidosta juuri mitään. Muistan vain sen et halusin asiat käydä nopeasti läpi ja päästä siitä tilanteesta pois. Aluksi minulla jäi ohjelman pidosta hyvä fiilis,mutta kun tuli kysymys/kommentti osuus fiilis laski kuin lehmän häntä. Sillä yksi ohjelmaa kommentoinut henkilö esitti kommenttinsa hyvin "hyökkäävällä" sävyllä. Tuskin tämä henkilö sillä mitään pahaa tarkoittanut,mutta itselle tuli vain semmoinen fiilis,et haluan mennä pöydän taakse piiloon. Kun ohjelmani oli ohi jäin juttelemaan kyseisen ohjelmahuoneen staffin kanssa ja hän antoi myös palautetta miten ohjelma meni ja oli ihanaa saada häneltä rakentavaa palautetta mistä pystyin ottamaan vinkkejä ehkä seuraavaan ohjelmaani jos nyt semmoista uskallan enään toista kertaa mennä pitämään. Nyt myöhemmin tietysti harmittaa,ettei ohjelma mennyt ehkä niin hyvin kun toivoin. Olin unohtanut jännityksessä joitain pointteja mitä olisin halunut sanoa,mutta noh ei tälle voi mitään. Ensimmäinen kerta ohjelmaa pitäessä joten ei sitä täydellinen voi olla. Ohjelman pidon jälkeen kävin shoottailemassa Hootin ja KarTanon kanssa Tanjiro cossiani.

Shoottailun jälkeen Nina oli mennyt hotelli huoneelle lepäilemään hetkeksi ja itse olin jäänyt vielä coni paikalle pyörimään. Myöhemmin päätin itsekkin lähteä vaihtaa cossin pois. Lähdimme vielä illalla kaveri porukalla syömään. Myöhäisen syömis reissun jälkeen olikin aika mennä takaisin hotellille ja nukkumaan.

Sunnuntai päivä alkoi itsellä hyvin unisissa merkeissä. Olin kyllä yön nukkunut hyvin,mutta aamulla oli kuitenkin ollut semmoinen fiilis et "olisin voinut vielä nukkua pari tuntia". Taas kerran hotelli aamiainen kutsui meitä ja menimme sinne lagaamaan. Onneksi hyvin vahvan kahvin voimalla heräsimme pikku hiljaa. Istuskelimme kuitenkin jonkin aikaa aamupalalla ja juttelimme Ninan kanssa.
Jonkin ajan päästä olikin aika mennä laittaa vielä cossi päälle ja pakkaamaan tavarat. Sunnuntaille minulla oli onneks rento cossi. Cossasin kaverini kanssa Scarlettia ja Soh:ta Ozmafia! otome pelistä.
Saatuamme itsemme valmiiksi ja tavarat pakattua lähdimme viemään matkalaukkujamme autolle ja siitä sitten coni paikalle. Olimme melko aikasin sunnuntaina coni paikalla ja jouduimme hetken odottelemaan että pääsisimme kahville. Kaverini oli vielä laittamassa cossiaan päälle ja myöhemmin hän liittyi meidän seuraan kahvittelemaan. Kahvittelun jälkeen lähdimme KarTanon kanssa shoottailemaan meidän cosseja.
Nopean shoottailun jälkeen pyörimme Ninan kanssa myyntipöydillä ja taidekujalla. Loppu päivä menikin hengailussa ja lagailussa.

Traconista jäi itselle loppupelissä ihan hyvä fiilis. Tuntui vaan,et coni meni hyvin nopeasti ohi ja tuntui myös ettei nähnyt ketään kavereita vaikkakin tiesi että sielä on tuttuja paikalla. Mutta hyvin he sinne massan joukkoon katosivat. Olin todella iloinen kaikesta positiivisesta palautteesta mitä sain Tanjiro cossistani. Rehellisesti sanottuna en odottanut saavani niin paljon positiivisia kommentteja cossista. Kiitos kaikille siitä! ;;;;;
Tracon oli itselleni vuoden viimeinen coni. Olen pikku hiljaa jo alkanut miettimään desucon frostbiten cosseja. En tiedä tulenko loppuvuodesta shoottailemaan jotain cossejani. Olen myös aloittanut joistain cosseista blogi kirjoituksia,mutta saa nähdä milloin nekin saan valmiiksi. Joku päivä viellä.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Oma cosplay harrastus, missä sen näen nyt?